carola-abroad.reismee.nl

Around the world in 4 steps - Step 1 :-)

Hallo allemaal,

Eindelijk is het dan zover: mijn wereldreis is begonnen, hoera!

Sorry, it's all in Dutch. Please let me know if you'd like to receive a translation in English (please try to read it first, you may understand more than you think!).

Ik ben nu in Hong Kong. Het is hier 35 graden, overvol en krankzinnig druk. Ik verblijf hier twee nachten in het Dragon Hostel. Het Dragon Hostel is gevestigd midden in de stad op de 6e en 7e verdieping van een saai, grijs flatgebouw. Ik heb een piepklein kamertje waar ik redelijk in pas, maar mijn koffer nauwelijks... Douchen moet ik in het toilet. Ja, echt! Het doet me heel erg denken aan mijn verblijf in Japan, 9 jaar geleden. Toen kon ik ook vanuit de douche de voordeur opendoen. In Japan heb ik 4 maanden gezeten en dit is maar voor 2 nachtjes, dus ik overleef 't wel!

Wegkomen uit Nederland viel trouwens nog niet mee. Nooit geweten dat er nog zoveel dingen te doen zijn op het allerlaatste moment... Pffft! M'n koffer was keurig ingepakt toen mijn ouders arriveerden, maar helaas was 't ding 6 kilo te zwaar. Zes kilo! Op mijn vorige reizen woog mijn koffer juist altijd minder dan 20 kilo. Op Schiphol heb ik spullen (voornamelijk boeken) uit m'n koffer gehaald. Toen-ie 21,9 kilo woog, mocht-ie zonder problemen mee.

Tijdens de vlucht ging alles prima. Dankzij de extra beenruimte, heb ik heerlijk geslapen. Op zich was het ook nog wel te doen om van de luchthaven naar het Dragon Hostel te gaan, alleen die koffer.... Pffft! Wat een gesleep! Ja, er zitten wielen onder, maar ik had ook nog een kei-zware rugzak, een handtasje en m'n laptop bij me. Ik moet iets meer spinazie eten, denk ik....

That's all, folks. I hope to hear from you - you'll definitely hear from me again soon!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active