carola-abroad.reismee.nl

Om 23.00 uur thuis?!? / 11 pm curfew?!?

Sorry, in Dutch this time (with a few English phrases). Let me know if you'd like to receive an English version of the text below...

Gisteravond kwam ik in het centrum van Yangshuo meneer Pang tegen. Meneer Pang is een Chinees die ik ken van mijn parkbergbeklimmingen. Hij vroeg mij of ik al werk gevonden had. Toen ik 'nee' zei, pakte hij meteen zijn telefoon en belde een vriend. Hij gaf de telefoon aan mij en ik kreeg ene Owen aan de lijn. Owen is de eigenaar van een onlangs geopende school vlakbij de rivier de Li, op loopafstand van mijn hotel. We spraken af dat Owen mij maandagochtend zou komen ophalen bij mijn hotel om mij zijn school te laten zien. Aangezien Owen al om 9.30 uur zou komen, ben ik vroeg naar bed gegaan. Dankzij twee wekkers was ik op tijd wakker. Hoera! De hotelkamer die ik heb, heeft een raam, maar geen uitzicht. De kamer is heel erg donker, dus ik slaap heerlijk, maar ik heb 's ochtends geen idee hoe laat het is of wat voor weer het is. Toen ik vanmorgen om 9.15 uur helemaal trots op mezelf in zomerkleding de lobby van het hotel binnenliep, bleek het te stortborrelen. Bovendien was het behoorlijk afgekoeld. Ik ben dus maar teruggegaan naar mijn kamer om een lange broek en een vest aan te trekken. Op dat moment piepte ook mijn telefoon: een sms'je van Owen dat hij vanwege de regen iets later kwam.... Argh! Was ik dus voor niks zo vroeg opgestaan!

Owen kwam op de scooter en gewapend met twee paraplu's zijn we naar het DER English College gereden. Het gebouw waar de school gevestigd is, was eerst een hotel. Alles zag er spiksplinternieuw en luxueus uit. Ik kreeg een rondleiding door het gebouw en werd voorgesteld aan personeel, studenten en Rel, een docente uit Australie. Alle personeelsleden, docenten en studenten hebben een kamer in het schoolgebouw. Er is 1 verdieping met klaslokalen en daarboven zijn verdiepingen met studentenkamers. De bovenste verdieping - inclusief dakterras - is voor de docenten. Op dit moment woont alleen Rel er. Alan, een docent uit Engeland, woont ergens anders. Hij geeft ook alleen 's midddags les. Ik werd uitgenodigd voor de lunch (om 11.30 uur - sorry, maar ik kan daar niet aan wennen...), dus heb ik braaf een kommetje rijst leeggegeten - met stokjes uiteraard. Om 14.00 uur moest ik terugkomen voor een proefles.

Die proefles liet mij totaal onverschillig. Ik heb ook niks voorbereid. Ik heb Barry opgezocht voor wat geestelijke steun ('Remember to tell them your age!" en daarna heb ik mijn wasgoed naar de wasserette gebracht. Tja, moet ook gebeuren... Om 14.00 uur was ik weer op school en heb ik 4 docenten inclusief Owen een proefles Engels gegeven. Op het bord had ik mijn naam, woonplaats en leeftijd geschreven. Boem, boem, boem, boem - 4 personen vielen van hun stoel. Ik ga toch echt m'n haar niet grijs verven! Ik kreeg ze daarmee wel aan het lachen en blijkbaar heb ik daarmee punten gescoord, want ik kreeg positieve feedback. Voordat jullie gaan juichen: ze willen mij graag hebben als een soort van inwonende clown en daar heb ik dus niet zoveel zin in... Vanaf half oktober zou ik eventueel les mogen geven aan beginners, maar tot die tijd - 3 hele weken - willen ze dat ik in de school ga wonen en 's avonds de studenten bezig hou. De kamers in de school zijn luxe, maar ik zou mijn slaap- en badkamer moeten delen met iemand EN ik zou iedere avond, inclusief het weekend, om 23.00 uur binnen moeten zijn. Ik ben geen 13 meer!!! Bovendien zou ik mijn vrienden dan bijna niet meer kunnen zien. De meesten werken overdag en kunnen dus 's avonds afspreken, maar ik zou dan 's avonds moeten werken. Far from ideal... Ik zit alleen wel met het vervelende Oktoberfestival. De kans is groot dat mijn hotelkamer ook flink in prijs omhoog zal gaan. Een andere hotelkamer vinden is (bijna) niet te doen, want heel veel hotels zijn al lang van tevoren volgeboekt voor dit gebeuren. Heel veel studenten nemen de eerste week van oktober vrij, dus lesgeven op een andere school zit er dan ook niet in. Ik weet nog niet precies wat ik ga doen, but I'm seriously thinking about changing my travel plans...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active