carola-abroad.reismee.nl

Koud!

In Dutch this time - good for English speakers who are trying to learn Dutch! Let me know if you'd like to receive an English translation of the text below.

Sinds afgelopen zondag is het in Yangshuo een stuk kouder geworden. Brrr! Tussen 11.00 en 17.00 uur bereikt het kwik zo'n 25 graden, maar tussen 17.00 en 11.00 uur is het nog maar zo'n 8 graden.... Als je, zoals ik, 35 graden gewend bent, is dat verschrikkelijk koud! Ik ben erg blij dat ik mijn windjack mee heb en m'n handschoenen. Het probleem in Yangshuo is dat niemand verwarming heeft. In restaurants, winkels, huizen en appartementen is het dus net zo koud als buiten. Het enige waar ik me aan kan opwarmen is een kopje thee - en dat helpt niet echt, kan ik je uit ervaring vertellen. Het is dus een beetje afzien voor me. Op dit moment schijnt de zon volop (het is nu 12.30 uur), maar vannacht heb ik liggen klappertanden in m'n thermische nachtkleding en met m'n sokken aan! Ik snap wel waarom veel buitenlanders hun heil in Thailand zoeken tijdens de wintermaanden. Je wordt gewoon niet warm hier! Mijn volgende stop is Nieuw-Zeeland, maar daar is het nu nog niet echt warm. Heel misschien ga ik eerst nog naar Japan voordat ik naar Nieuw-Zeeland ga. Ach ja, ben nu toch in de buurt! Volgende week ga ik nog een paar dagen naar Shenzen met Kathy. We moeten dan 9 uur in een bus zitten. Pffft! Shenzen is een moderne Chinese stad die nog niet zo lang bestaat. Je schijnt er goed te kunnen winkelen. Yangshuo is niet bepaald een winkelparadijs, dus ik kijk er erg naar uit. Er zit echter ook een schaduwzijde aan het uitstapje naar Shenzen: het betekent afscheid nemen van Kathy. Kathy vliegt op 11 november naar Belgie om haar familie te bezoeken. Op 4 december is ze weer in China, maar dan ben ik als het goed is in Nieuw-Zeeland. Kathy heeft echter ook een visum voor Nieuw-Zeeland, dus wie weet zien we elkaar volgend jaar in kiwiland!

Morgen hoef ik weer geen les te geven. Ik vind het prima om een lang weekend te hebben, maar het betekent ook dat ik maar voor 4 dagen betaald krijg (ik heb overigens nog geen cent gezien!). Volgende week dinsdag en woensdag ben ik in Shenzen, dus dan werk ik alleen op maandag- en donderdagmiddag. Ik ben ook door andere scholen gevraagd om les te geven - vanwege de kou hebben veel buitenlanders Yangshuo al verlaten -, maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Het lag niet alleen aan Amsterdam: ook hier ben ik geen ochtendmens...

Dit weekend hoef ik me niet te vervelen: vrijdagavond is er een feestje ter ere van de opening van club Blue en zaterdagavond vieren Joanna, Deense Naomi en ene Sid hun verjaardagen in The Alley Bar. Voeg daar een massage, wat yogalessen, fietstochtjes en een schoonmaaksessie aan toe en m'n weekend is weer gevuld!

Ik wens jullie allemaal een zonnige dag!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active