carola-abroad.reismee.nl

Strange Chinese robber....

I've got my wallet, bank card and driver's licence back (didn't even know my driver's licence was in my wallet...), but my money is gone. The police had already told me that robbers in Yangshuo usually only take the cash and throw the rest away. They don't even try to use a foreign bank card. Too much work, according ot the police. It's a pity I've lost between 250 - 300 RMB (25 to 30 euros, but worth a lot more here), but I'm very happy I've got my wallet and driver's licence back! Hopefully, the bank can un-cancel my bank card on Monday. Would save me - and them! - a lot of trouble. Please keep your fingers crossed they will!

Ik heb mijn portemonnee, bankpas en rijbewijs terug (ik wist niet eens dat mijn rijbewijs in mijn portemonnee zat....), maar mijn geld is weg. De politie had al gezegd dat zakkenrollers in Yangshuo meestal alleen het contante geld meenemen en de rest weggooien. Ze proberen 't niet eens om een buitenlandse bankpas te gebruiken. Volgens de politie is dat teveel moeite. Het is spijtig dat ik tussen de 250 en 300 RMB kwijt ben (omgerekend zo'n 25 tot 30 euro, maar hier veel meer waard), maar ik ben erg blij dat ik mijn portemonnee en rijbewijs weer terug heb! Hopelijk kan de bank maandag mijn bankpas deblokkeren. Zou mij - en hen! - een hoop gedoe schelen. Duimen jullie voor me dat de bank dat wil doen?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active